Social media w weterynarii dla opornych. O tym, czy warto prowadzić zakładowego Facebooka i jak to robić, aby uzyskiwać wymierne efekty
Brak lub złe zarządzanie reputacją i wizerunkiem w internecie
Najgorsze, co możesz zrobić, to spierać się ze swoimi klientami, szczególnie jeśli zostawiają Ci negatywną recenzję lub komentarz. Upewnij się, że się uspokoją i unikaj konfliktów, które mogą przerodzić się w tzw. „shitstorm” na Twoim wallu. Nie krytykuj publicznie niewłaściwej opieki nad zwierzętami, używaj politycznie poprawnego języka i bądź wyjątkowo uprzejmy oraz grzeczny. Jeśli pojawi się negatywny komentarz, raczej go nie usuwaj (chyba że jest otwartym hejtem – możesz go szybko ukryć). Staraj się zrozumieć swoich klientów, dlaczego są niezadowoleni – nie są zadowoleni z usługi, a nie z Ciebie.
Nie bierz tego do siebie i bądź empatyczny. Wiemy, że bywa to bardzo trudne i kuszące jest odpowiadanie pod wpływem emocji. Jeśli ktoś pozostawi Ci negatywną opinię lub jedną gwiazdkę na Facebooku, poświęć czas na przeanalizowanie sytuacji. Masz 24-48 godzin na odpowiedź, więc przygotuj ją ostrożnie. Okazuj zainteresowanie i chęć pomocy oraz wyjaśnienia sytuacji. Skontaktuj się z klientem telefonicznie, aby to omówić i zaproś go na miejsce w celu przeprowadzenia mediacji. Przeanalizuj fakty i napisz odpowiedź po dotarciu do niego telefonicznie. Pokazując swoją empatię i chęć działania, zrobisz dobre wrażenie na potencjalnych klientach. Więc nie denerwuj się, jeśli pojawi się zła opinia – wszyscy mamy jakieś. W oparciu o Twoją odpowiedź możesz w rzeczywistości pozyskać nowych klientów, którzy docenią Twoje podejście do rozwiązywania konfliktów w uprzejmy sposób.
Słowo na koniec
Wielu lekarzy nadal nie czuje, jak olbrzymi potencjał ma dobrze i regularnie prowadzony profil na Facebooku. To darmowa reklama i miejsce, w którym możemy tworzyć więź z obecnymi i przyszłymi klientami ZLZ. Budowanie rozpoznawalności to proces czasochłonny i warto do niego podejść z przygotowaną wcześniej strategią. Zaangażowana społeczność przekłada się na wizytę w naszej placówce i zaufanie, jakim obdarzą nas nasi klienci.
Mamy nadzieję, że przedstawione w artykule liczby pobudzą Twoją ciekawość do zgłębiania tajników marketingu w social mediach. Czy chcemy tego czy nie – nowe technologie i media stają się integralną częścią naszej profesji i aby móc poruszać się w ich gąszczu, należy nauczyć się z nimi współżyć i umieć wykorzystywać ich możliwości. A potencjał Facebooka i innych narzędzi marketingowych potrafi wspomóc działanie każdego biznesu, również weterynaryjnego.
Wojciech Perchuć, właściciel DGTall,
www.dgtall.co,
Digital Marketing Manager w VETNOLIMITS
www.vetnolimits.com
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2855 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 23 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Mykotoksyny – ukryty wróg w hodowli bydła mlecznego
Koszty Walka z mykotoksynami w stadzie bydła mlecznego jest nie tylko kwestią zdrowia zwierząt, ale także istotnym aspektem ekonomicznym. Analizy kosztów i korzyści pokazują, że inwestycja w kontrolę mykotoksyn może być wysoce opłacalna. Straty wynikające z obecności mykotoksyn, takie jak spadek produkcji mleka, zwiększone koszty weterynaryjne i przedwczesne brakowanie krów, mogą znacząco przewyższać koszty prewencji. […]
Kulawizna u bydła mlecznego (choroba Mortellaro). Skuteczne zwalczanie zapalenia skóry palca dzięki naturalnemu rozwiązaniu
Biodevas Laboratoires opracowała PIETIX – rozwiązanie w 100% naturalne, mające na celu zwalczenie zapalenia skóry palca u bydła mlecznego.
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Piśmiennictwo dr inż. Piotr Nowak Facebook0Tweet0LinkedIn0
Opieka stomatologiczna nad starszymi końmi
Piśmiennictwo lek. wet. Katarzyna FerenzGabinet weterynaryjny Końskie Zdrowie we Wrocławiu Facebook0Tweet0LinkedIn0
Praktyka w terenie – jak zabezpieczyć się na wypadek stanów zagrożenia życia lub zdrowia zwierzęcia
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc PrawnaSzczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]