Co to znaczy dobry serwis dla klientów? – cz. II - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wyszukaj w serwisie

Co to znaczy dobry serwis dla klientów? – cz. II

dystans
Tab. 2. Co mówimy naszym klientom, nic nie mówiąc, czyli mowa ciała

Głównymi atrybutami mającymi wpływ na wywołanie efektu halo są: inteligencja/głupota, atrakcyjność/nieatrakcyjność fizyczna, elementy wyglądu zewnętrznego (schludny/brudny), dobro/zło. Z tego względu tak ważnym zagadnieniem jest nasz pierwszy kontakt z klientem (zarówno pośredni, jak i bezpośredni). Naszym zadaniem jest wywołanie u klienta „anielskiego efektu halo”, a nie „diabelskiego efektu halo”. Efekt „pierwszego wrażenia” ma często zabójczy wpływ na ocenę jakości naszego serwisu dla klientów.

Ryzyko

Zakupowi usługi weterynaryjnej towarzyszy spostrzegane przez klienta ryzyko związane z decyzją o skorzystaniu z konkretnej usługi. Nie chodzi tutaj o pewne obiektywne ryzyko będące elementem każdego działania lekarskiego, ale o ryzyko, jakie dostrzega lub odczuwa klient, dokonując wyboru naszego ZLZ i konkretnej usługi. Sposób odczuwania czy też postrzegania tego ryzyka zależy od sposobu, w jaki klient interpretuje informacje o usłudze. Postrzegane przez klienta ryzyko można ująć jako funkcję co najmniej pięciu elementów:

  • ogólnego typu osobowościowego klienta,
  • zasobu wiedzy na temat konkretnej usługi,
  • zakresu konsekwencji, jakie może przynieść skorzystanie z danej usługi,
  • postrzeganego „opakowania usługi”,
  • sposobu komunikowania się personelu ZLZ z klientem i otoczeniem.

Ryzyko postrzegane przez klienta możemy podzielić na kilka typów:

  • ryzyko funkcjonalne – czy zwierzę wróci do [...]
Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy