Redukcja napięcia emocjonalnego w poczekalni gabinetu weterynaryjnego po wyjściu agresywnego pacjenta - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Redukcja napięcia emocjonalnego w poczekalni gabinetu weterynaryjnego po wyjściu agresywnego pacjenta

Streszczenie

Napięcie emocjonalne u zwierząt w gabinecie i poczekalni weterynaryjnej może zmieniać się w zależności od wielu czynników, jednak znaczny wpływ ma na nie zachowanie pozostałych zwierząt. Zwierzęta tak samo jak ludzie reagują emocjonalnie na sytuacje stresowe, ich organizmy posługują się przy tym określonymi schematami charakterystycznymi dla danego gatunku. W gabinetach wprowadza się już działania mające na celu zmniejszenie poziomu stresu u pacjentów. W artykule przedstawiono propozycje działań, które można zastosować, aby uspokoić zwierzę po wyjściu pacjenta agresywnego.

Słowa kluczowe

napięcie emocjonalne, gabinet weterynaryjny, stres, poczekalnia, agresywny pacjent, zestresowane zwierzę

Abstract

The emotional stress of animals in a veterinary waiting room may change due to many factors, but the behaviour of other animals may substantially influence other patients’ well being. Animals, just like people, react emotionally in stressful situations, using certain patterns characteristic of each species. Veterinary practices take special measures to decrease patients’ stress level. The paper contains options of potential actions that can be taken to reduce animals’ emotional tension after the aggressive patient leaves the clinic.

Keywords

emotional tension, veterinary practice, stress, waiting room, aggressive animal patient, stressed animal

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2814 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy