Obowiązek informowania o cenach produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych przez zakłady lecznicze dla zwierząt. Wybrane aspekty prawne - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Obowiązek informowania o cenach produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych przez zakłady lecznicze dla zwierząt. Wybrane aspekty prawne

Celem artykułu jest prezentacja podstawowych obowiązków spoczywających na zakładach leczniczych dla zwierząt w zakresie uwidaczniania i ujawniania cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych, z uwzględnieniem specyfiki działalności lekarsko-weterynaryjnej.

Tematykę cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych najczęściej kojarzymy z polityką cenową ZLZ, konkurencją, segmentacją klientów, rabatowaniem, w mniejszym zaś stopniu z obowiązkami, jakie spoczywają na zakładach leczniczych dla zwierząt z tego tytułu. Cena świadczonych usług lekarsko-weterynaryjnych jest jednym z elementów kształtujących relację z rynkiem. To ona definiuje naszą strategię, postrzeganie lecznicy przez klientów, a ostatecznie ich liczbę.

Ustalenie odpowiedniej polityki cenowej to jeden ze strategicznych obszarów prowadzenia biznesu. Koncentrując się jednak na bieżących elementach polityki cenowej, dostosowywania (lub wyróżniania) do (od) konkurencji, kalkulacji kosztów i zysków, zapominamy o obowiązkach, jakie ciążą na każdym przedsiębiorcy w zakresie informowania i uwidaczniania cen produktów i usług lekarsko-weterynaryjnych. Pomijając kwestie prawne dotyczące interpretacji, czy stosowanie przez nas produktów leczniczych weterynaryjnych stanowi usługę weterynaryjną, czy jest prowadzeniem obrotu detalicznego produktami leczniczymi weterynaryjnymi (choć w niektórych przypadkach może mieć to kluczowe znaczenie), powinniśmy mieć świadomość pewnych powinności.

Niezależnie bowiem od tego, czy wliczymy cenę produktu leczniczego weterynaryjnego w koszt świadczonej przez nas usługi weterynaryjnej (zastosujemy produkt leczniczy bezpośrednio u zwierzęcia), czy dokonamy jego sprzedaży (obrót detaliczny), ciążą na nas obowiązki informowania o cenach i uwidaczniania cen produktów i usług. Należy także pamiętać, że prowadząc praktyki lekarsko-weterynaryjne, często posiadamy w ofercie szereg dodatkowych towarów (karmy bytowe, diety weterynaryjne, szampony, odżywki itp.), które sprze...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2601 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.