Co to znaczy dobry serwis dla klientów? Cz. III - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Co to znaczy dobry serwis dla klientów? Cz. III

Podstawowym założeniem teorii implikatur konwersacyjnych jest to, że komunikacja jest zachowaniem celowym. Dlatego pierwsza, najogólniejsza reguła Grice’a (zwana Zasadą Współpracy) brzmi: „Uczyń swój udział konwersacyjny w przewidzianym dla niego momencie takim, jakiego wymaga zaakceptowany cel lub kierunek rozmowy, w którą jesteś zaangażowany”.

Przy komunikowaniu werbalnym powinniśmy przestrzegać tzw. „12 maksym”. Maksyma:

jakości – mów tylko to, co uważasz za prawdę.ilości – mów tyle, ile trzeba.odniesienia – mów na temat.sposobu – mów zrozumiale.grzeczności – zwracaj uwagę na poprawność swojego zachowania wobec partnera.zaufania – zaufaj nadawcy, że jego wypowiedź jest sensowna, nawet jeżeli budzi Twój sprzeciw.taktowności – pomniejszaj to, co przykre dla rozmówcy, powiększaj to, co mu miłe.wspaniałomyślności – pomniejszaj to, co Tobie miłe, powiększaj to, co Tobie jest przykre.aprobatywności – pomniejszaj negatywne opinie o innych osobach, powiększaj pozytywne.skromności – pomniejszaj pochwalne opinie o sobie, powiększaj opinie krytyczne.zgodności – pomniejszaj niezgodności między sobą a partnerem, powiększaj zgodności.sympatyczności – pomniejszaj okazywanie swojej niechęci do innych, powiększaj okazywanie sympatii do nich.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
zaloguj się zarejestruj się

Znajdź swoją kategorię

2602 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych

Weterynaria w Terenie

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.